Een storing komt nooit op het goede moment. Bijvoorbeeld als je net je moeder wil bellen omdat ze ziek thuis zit. Of als je na een lange dag op het werk precies op tijd thuis bent om die ene serie op televisie te zien, is het frustrerend als deze niet goed werkt. Sommige problemen zijn het gevolg van een KPN storing maar de meeste problemen hebben een andere oorzaak. KPN verleent verschillende diensten, waardoor er ook verschillende soorten storingen kunnen ontstaan. Hieronder vind je enkele, met daarbij tips hoe je ze zelf kunt oplossen. 

Storing op de televisie

Bij KPN kun je een abonnement voor de televisie afsluiten. Hierdoor kun jij gebruik maken van ruim 65 verschillende zenders waarvan de meeste in HD. Geweldig natuurlijk, maar je verwacht dan natuurlijk ook dat alles naar behoren werkt. Soms kan het helaas nog voorkomen dat dit niet het geval is. Je televisie vertoont bijvoorbeeld een slecht of helemaal geen beeld. Dit wordt veelal veroorzaakt doordat een apparaat in de buurt van de televisie als stoorzender optreedt. Ga op onderzoek uit en zet dat apparaat op een andere plek. Je kunt dan al snel weer televisie kijken. 

Traag of helemaal geen internet

Een andere dienst die KPN aan haar klanten aanbiedt, is internet. Met een modem van KPN kun je gebruik maken van supersnel internet in huis. Daarnaast is er de optie om een mobiel abonnement bij KPN af te sluiten, waardoor je op jouw smartphone gebruik kunt maken van 3G of 4G internet. Een probleem kan helaas altijd voorkomen, maar is gelukkig ook altijd gemakkelijk op te lossen. Check allereerst of de WiFi of data roaming op je apparaat aanstaat. Verder is het belangrijk dat er geen stoorzenders in de buurt van je modem thuis staan. 

Storing met vaste of mobiele telefoon

KPN biedt zowel telefonie aan voor de vaste telefoon in huis, als voor de mobiele telefoon. Bij het telefoneren met de vaste, maar ook de mobiele, telefoon kunnen problemen voorkomen. Bij mobiel bellen kan het zijn dat je smartphone tijdelijk geen bereik heeft. Wacht tot je in een gebied met meer bereik bent, of start je mobiel opnieuw op. Bij problemen met de vaste telefoon thuis, kun je de modem resetten. Na tien minuten hoor je vaak weer een kiestoon en doet je telefoon het weer als vanouds. 

Landelijke KPN storing

Als jij merkt dat de diensten van KPN niet goed werken, dan kun je altijd eerst via storingsite.nl checken of er daadwerkelijk een storing KPN plaatsvindt. Dit kan natuurlijk altijd het geval zijn. KPN werkt er dagelijks aan om het netwerk en de infrastructuur zo optimaal mogelijk te krijgen en te houden. Hierdoor worden er regelmatig werkzaamheden uitgevoerd. Deze werkzaamheden kunnen ervoor zorgen dat jij tijdelijk problemen ervaart. KPN doet er alles aan om de werkzaamheden zo snel mogelijk klaar te hebben, zodat jij weer rustig kunt bellen, internetten en televisie kijken.